Abidin Dino

Abidin Dino

İlk çalışmalarını, 1931’de Artist dergisinde, daha sonra pek çok dergi ve kitapta yayımladı. Sanatçı arkadaşlarıyla, 1933’te D Grubu’nu, 1940’ta Liman Ressamları (Yeniler) Grubu’nu oluşturdu. Aynı yıllarda Paris ve Leningrad’da, sineme ve tiyatro ile ilgilendi. T.Tzara, Picasso, Cocteau, Malraux, G.Stein, Eisenstein, Babel, Mayerhold gibi, sanatın değişik dallarında sivrilmiş isimlerle dostluğunu geliştirdi. 1950’lerde Roma’da Guttuso, Moravia, Savinio, Paris’te Soupault, Aragon, Lurçat, Prevert ile tanıştı. 1952’de kesin olarak Paris’e yerleşti.

Değişik ülkelerde (Fransa, Cezayir, Amerika) sergiler açtı, karma sergilere katıldı. Değişik dönemlerde Fransa Plastik Sanatlar Birliği onur başkanlığı ve New York Dünya Sergisi sanat danışmanlığı yaptı. 1930’lardan sonra, yurt içinde de sergiler düzenlemiştir.





Dino’nun, teknik ve estetik açıdan geniş bir yelpaze üzerine yayılan ve farklı dönemlerine ait çalışmalarını içeren resimlerinde, geçmiş ve gelecek, bugün, yaşanan çevre, dünya gerçekliği gibi, bir sanatçıyı ilgilendirmesi gereken yaklaşımların tümünü, ortak bir sanatçı mizacının derin kadrajları üzerinde izlemek mümkündür. Abidin Dino için sanat, geçmişten geleceğe uzanan ve sanatçının ilgi ve duyarlık alanını kapsayan her tür nesne ve oluşum, deneyim ve bilgi birikiminin tümüdür. O nedenle, sürekli bir arayış ve yenilenme, Dino’nun her dönemi için geçerli olabilmiştir. Resimleri, düşünsel ve görsel temeller üzerine oturur. Dönemsel çalışmaları birbirine bağlayan şey de, bu düşünselliğin ve görselliğin sürekliliği ve kendi içindeki organik ilişkisidir.

Sosyal Medyada Paylaşın:
Önceki Yazı
Sonraki Yazı

BİRDE BUNLARA BAKIN

Düşüncelerinizi bizimle paylaşırmısınız ?

Yorum yazmak için giriş yapmalısın