Doğum kontrolü ve kürtaj

Doğum kontrolü ve kürtaj

Sual: Çocuk olmaması için tedbir almak mesela prezervatif

kullanmak caiz mi?

CEVAP

Evet caizdir.

Sual: Kadın çocuk olmaması için spiral kullansa, caiz mi?

CEVAP

Evet.

Sual: Erkek, hanımı razı olmadığı halde, çocuk olmaması için

tedbir alabilir mi veya hanımını tedbir almaya zorlayabilir mi?

CEVAP

Hayır.

Sual: Kürtajın, tıptaki ve dindeki yeri nedir?

CEVAP

Tıp yetkilileri diyor ki:

“Kürtajın riskleri gebelik büyüdükçe artar. Özellikle büyük

gebeliklerde kürtaj esnasında çok kanama olabilir. Kanama

durdurulamaz ise tehlike arz edebilir. Onun için kürtaj ilk aylarda

yapılmalıdır. Kürtajın yasal sınırı 10 hafta, yani 2,5 aydır. Bundan

sonra kürtaj olmak illegaldir. O halde kürtaj için gecikmemeli, 2,5 ayı

aşmamaya gayret etmelidir. Kürtaj imkanına ulaşmamış binlerce

bayanın gayri sıhhi metotlarla gebeliğini kendi kendine

sonlandırmasında meydana gelen ağır hastalıkla hayatını kaybettiği

acı bir gerçektir. O halde kürtaj meşru yollarla yapılmalıdır. Yasalara

göre 18 yaşından büyük ve evli olan kadınlar, hem kendi, hem de

eşlerinin rızası ile kürtaj olabilir. Resmen evli görülmeyen kadınlarda

eş rızası aranmaz. 18 yaşından küçükler ise ancak veli veya

vasilerinin onayı ile kürtaj olabilirler.”

Dinimizde ise, özürsüz çocuk aldırmak haramdır, yasaktır. Hele

fakirlikten korkarak, rahmindeki çocuğu öldürmek, haksız yere cana

kıymak, yani cinayet olduğu gibi, evlat hakkını da tanımamaktır,

büyük günahtır. Ananın veya süt emen diğer çocuğun ölümüne

sebep olan bir özür varsa, uzuvları teşekkül etmeden çocuk

aldırmak caiz olur. Kütüb-i sittedeki, (İnsan, anne karnında nutfe

[sperma] olarak 40, aleka [embriyo] olarak 40, et parçası olarak

da 40 gün kalır. Bundan sonra ruh verilir) mealindeki hadis-i

şerifini de esas alan âlimler, bir özürden dolayı, 1 aydan 4 aya kadar

kürtaja izin vermişlerdir. (Redd-ül-muhtar)

Başka sebep olmasa da, İslam terbiyesi ile yetiştirememek

korkusu özür olur. Yani İslam terbiyesi verememek niyetiyle dört

aydan önce çocuk aldırmak caiz olur. (S. Ebediyye)

Sual: S. Ebediyye’de, dört aylık olmamış çocuğu, din bilgisi

verememek, İslam terbiyesiyle yetiştirememek korkusuyla

aldırmanın caiz olduğu bildirilirken, İslam Ahlakı kitabında, Fetava-i

Hindiye’den alarak, bir şart bildirilmeden, dört aydan önce

aldırmanın caiz olduğu bildiriliyor. Bu iki ifade arasında bir çelişki

yok mu?

CEVAP

Hayır, bir çelişki yoktur. İslam Ahlakı’nda, (Dört aylık

çocuğunu aldıran kadın cezalandırılır. Daha önce aldırması

caizdir) deniyor. Hindiye’ye bakılınca, mesele daha kolay

anlaşılıyor. Bir özürle, dört ayı geçmiş bir çocuğu aldıran kadının

cezalandırılacağı bildirildikten sonra, ancak dört aydan önce

aldırabileceği açıklanıyor. Yani özürle de olsa, zaruretsiz dört aydan

sonra aldıramaz, dört aydan önce özürle aldırabilir deniyor. İfade

şöyle:

Emzikli bir kadında, gebe olur, sütü kesilir ve emen çocuğun

hayatı tehlikeye düşer; o çocuğun da babası olmazsa; gebelik 4 ay

olmadan önce, o kadın ilaçla çocuğunu düşürebilir. Ancak, 4 ay

geçtikten sonra, çocuğunu aldırması caiz olmaz. (Fetava-i Hindiye)

Dinimizde, özürsüz çocuk aldırmak haramdır, yasaktır. Hele

fakirlikten korkarak, çocuğu, anne karnındaki iken, ilaçla veya başka

metotla öldürmek, kürtajla almak cinayet olduğu gibi, evlat hakkını

da tanımamaktır, büyük günahtır. Ananın veya süt emen diğer

çocuğun ölümüne sebep olan bir özür varsa, uzuvları teşekkül

etmeden, yani 120 günlük olmadan önce aldırmak caiz olur.

Çocuk aldırabilmek için iki şartın olması gerekiyor:

1- Çocuğun 120 günlükten küçük olması,

2- İslam terbiyesi verememe endişesi, çocuğa veya anneye bir

zarar gelmesi gibi biz özrün bulunması.

Sual: Down sendromu olduğu tahlil sonucu anlaşılan beş aylık

çocuğu kürtaj caiz midir?

CEVAP

Dört aydan büyük olursa, caiz olmaz. Dört aydan önce aldırmak

gerektiği zaman, niyetimiz başka da olsa, niyetimizi değiştirip, İslam

terbiyesi verememek niyetiyle aldırmak caiz olur.

Sual: Ananın ölümüne sebep olacağı anlaşılan, dört aydan

büyük olan çocuğu aldırmak caiz midir?

CEVAP

Caiz olmaz. Annenin ölümü kesin değildir. Çocuk da, anne de

canlıdır. Canlının biri, diğerine tercih edilmez. Yani çocuğu

kurtarmak için anne öldürülemez, anneyi kurtarmak için çocuk

öldürülmez; ama dört aydan küçükse, o zaman meşru bir sebeple

çocuğu aldırmak caiz olur.

Sual: (Sağlık, estetik, ekonomik ve sosyolojik gibi bir sebeple

dört ayı da geçse kürtaj caizdir) diyen oluyor. Caiz midir?

CEVAP

Hayır, saymadığı başka bir sebep kalmamış. Yani her sebeple

çocuk aldırılır diyor. Halbuki uzuvları teşekkül ettikten sonra, yani

dört ayı geçtikten sonra çocuk aldırmanın caiz olmadığı bütün fıkıh

kitaplarında yazılıdır.

Sual: Fakir bir aileyiz, eşim bir çocuğa hamiledir. Fakir

olduğumuz için bakamayacağız, bu yüzden aldırmamız günah

mıdır?

CEVAP

Çocuğun da, sizin de rızkınızı veren Allahü teâlâdır. Fakirlikten

dolayı, iyi bakamamak, besleyememek korkusu, çocuk düşürmek

için özür olmaz. Çocuk aldırmak demek, çocuğu öldürmek demektir.

Kur’an-ı kerimde mealen buyuruluyor ki:

(Fakirlik korkusuyla çocuklarınızı öldürmeyin.) [Enam 151]

(Allahü teâlânın rızk vermediği, yer yüzünde bir mahlûk

yoktur.) [Hud 6]

Ancak din bilgisi verememek, İslam terbiyesi ile yetiştirememek

korkusu özür olur. Uzuvları teşekkül etmeden [120 günden önce]

düşürmek caiz olur.

Demek ki, fakirlikten dolayı bakamamak değil, İslam terbiyesi ile

yetiştirememek niyetiyle çocuğu aldırmak caiz oluyor.

Sual: Kadın, kocasından izinsiz, çocuk aldırabilir mi?

CEVAP

Aldıramaz.

Sosyal Medyada Paylaşın:

BİRDE BUNLARA BAKIN

Düşüncelerinizi bizimle paylaşırmısınız ?

Yorum yazmak için giriş yapmalısın