DOLAR 15,7529 1.32%
EURO 16,6488 2.4%
ALTIN 925,501,61
BITCOIN 4834724,72%
Adana
24°

PARÇALI AZ BULUTLU

17:01

İKİNDİ'YE KALAN SÜRE

Evliya olmayan keramet göremez mi?

Evliya olmayan keramet göremez mi?

ABONE OL
18 Şubat 2015 08:09
Evliya olmayan keramet göremez mi?
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Sual: (Kerameti gizlemek farz, göstermek ise haramdır. Bir

evliyanın kerametini gören kimse de evliyadır; çünkü evliya

olmayan keramet göremez) deniyor. Bunlar yanlış değil mi?

CEVAP

Evet yanlıştır.

Evliyanın kerameti, nice kimselerin gafletten uyanmasına,

hidayete kavuşmasına vesile olmuştur. Evliyanın kerametlerini

anlatan çok kitap yazılmıştır. Hilye-tül-Evliya, Reşehat, Tezkiret-ül

Evliya ve Cami’u keramat-il-Evliya bunlardan birkaçıdır.

Evliya olmayan keramet göremez ve kerameti gizlemek farzdır

demek ne kadar cahilce bir sözdür. Birkaç örnek verelim:

1- Hazret-i Süleyman’ın veziri Asaf, iki aylık mesafedeki

Belkıs’ın tahtını, göz açıp kapayıncaya kadar getirdi. (Neml 40)

Hazret-i Süleyman’ın veziri peygamber olmadığı halde, evliya

olduğu için bu kerameti göstermiştir. (Kerameti gizlemek farz,

göstermek haramdır) denirse, bu evliya zatın haram işlediği

söylenir. Haram işleyen kimse nasıl evliya olur ki?

2- Hazret-i Meryem’e her zaman taze meyve ve yiyecek

verilirdi. (Al-i İmran 37)

Hazret-i Meryem kış aylarında yaz meyveleri, yaz aylarında kış

meyveleri geldiğini niye gizlemedi ki? (Kerameti gizlemek farz,

göstermek haramdır) denirse, Hazret-i Meryem’i haram işlemekle

suçlamış oluruz.

3- Musa aleyhisselamla giden gencin sepetindeki pişmiş ölü

balık canlandı. (Kehf 86)

(Kerameti gizlemek farz, göstermek haramdır) denirse, bu

genç evliyayı haram işlemekle suçlamış oluruz.

4- Hazret-i Ömer, Medine’de hutbe okurken, İran’a gönderdiği

ordu mağlup olmak üzereyken, bu hali görüp, kumandana, (Yâ

Sariye, arkanı dağa ver) buyurdu. O da dağa yanaştı ve zafere

kavuştu. (Cami-ul-keramat, Kısas-ı enbiya, Şevahid, İrşad-üttalibin)

Hazret-i Ömer bunu herkesin içinde söyledi. (Kerameti

gizlemek farz, göstermek haramdır) denirse, Hazret-i Ömer’i

haram işlemekle suçlamış oluruz.

5- Hazret-i Osman, yanına gelen birine, (Gözünde zina eseri

var. Bir kadına bakmışsın) buyurdu. O kimse, (Nereden bildin?)

dedi. Hazret-i Osman da, (Müminin firasetinden korkun, o, Allah’ın

nuru ile bakar) hadis-i şerifini bildirdi. (Buhari, Cami-ul-keramat)

(Kerameti gizlemek farz, göstermek haramdır) denirse,

Hazret-i Osman’ı haram işlemekle suçlamış oluruz.

6- Hazret-i Ali, vefat ederken, (Tabutumu Arneyn’e götürün,

orada ışık saçan bir kaya görürsünüz. Beni oraya defnedin!)

buyurdu. Öyle yaptılar, dediği gibi buldular. (Şevahid-ün-nübüvve)

(Kerameti gizlemek farz, göstermek haramdır) denirse,

Hazret-i Ali’yi haram işlemekle suçlamış oluruz.

7- Hazret-i Ömer’in oğlu Abdullah, insanların yolunu kesen

aslana, (Derhal uzaklaş) der demez, aslan, kuyruğunu sallayarak

uzaklaştı. İbni Ömer hazretleri, “Resulullah elbette doğru söyler”

diyerek, (Allah’tan korkandan her şey korkar) hadis-i şerifini

bildirdi. (Hakim)

(Kerameti gizlemek farz, göstermek haramdır) denirse, İbni

Ömer hazretlerini haram işlemekle suçlamış oluruz.

8- Hazret-i Hasan, Abdullah bin Zübeyr ile yola çıkmıştı.

Ağaçları kurumuş bir hurmalıkta dinlendiler. Abdullah bin Zübeyr,

(Ağaçta hurma olsaydı, yerdik) dedi. Hazret-i Hasan, dua etti. Bir

ağaç hemen yeşerip hurma ile doldu. (Şevahid-ün-nübüvve)

(Kerameti gizlemek farz, göstermek haramdır) denirse,

Hazret-i Hasan’ı haram işlemekle suçlamış oluruz.

9- Hazret-i Hubeyb, esir edilince, yanına gelenler, onun önünde

taze üzüm görürlerdi. (Buhari)

10– Avn bin Abdullah güneşte uyurken, bir bulut ona gölge

ederdi. (Ebu Nuaym)

(Kerameti gizlemek farz, göstermek haramdır) denirse, bu

zatları haram işlemekle suçlamış oluruz.

Abdülkadir-i Geylani hazretlerinin kerametleri dillere destan

olmuştur. Gizleseydi bu kadar etrafa nasıl yayılırdı ki? Bir Yahudi,

(Sizin Peygamberiniz, (Bu dünya müminlere zindandır, kâfirlere

Cennettir) diyor. Yani ben şu perişan halimle Cennette miyim? Sen

de şu haşmetinle zindanda mısın?) diye sordu. Abdülkadir-i Geylani

hazretleri attan inerek, sağ kolunun içini gösterip Yahudi’ye, (Bak ne

görüyorsun) buyurdu. Yahudi, (Muazzam bir Cennet var. Siz de,

orada zevk içinde oturuyorsunuz) dedi. Yahudi’ye, (Şimdi söyle,

Cennet, bu dünya mıdır, yoksa şimdi gördüğün o geniş mekân

mıdır?) diye sordu. Yahudi (Cennetteki yerini gördüm. Hakikaten

burada sen zindandasın) dedi. Sonra sol kolunun içini gösterip

Yahudi’ye, (Bak ne görüyorsun) buyurdu. Cehennemde yanarken

kendisini gören Yahudi dehşete kapılıp, içini korku sardı. Gerçekten

Gavs’ın dünyada zindanda olduğunu, kendisinin de Cennet gibi

yerde olduğunu anlayıp hemen Müslüman oldu.

(Bir evliyanın kerametini gören kimse de, evliyadır; çünkü

evliya olmayan keramet göremez) sözünün ne kadar saçma

olduğu, bu menkıbeden de anlaşılmaktadır. Yahudi’ye gösterdi.

Yahudi evliya değildi. Birçok menkıbede, kerameti görenlerin, fâsık

hatta kâfir oldukları biliniyor. Buna rağmen böyle saçma bir söz nasıl

söylenebilir ki?

Seyyid Fehim Arvasi hazretleri talebeleriyle Van gölü kıyısında

giderken gölde bulunan (Ahtamar) adasındaki ermeni kilisesinden

bir papaz çıkarak su üstünde yürümeye başlar. Bunu gören

talabelerden, birkaçının hatırına gelir ki, (Allahın düşmanı

dediğimiz papaz, su üzerinde yürüyor da, Evliyanın büyüğü,

Allahü teâlânın sevdiği, seçtiği kulu bildiğimiz, Seyyid

hazretleri, acaba neden yürümeyip kıyıdan dolaşıyor?) Seyyid

Fehim hazretleri, bu düşünceyi anlayıp, mübarek ayaklarındaki

nalınları ellerine alıp, birbirlerine çarpar. Nalınlar birbirine çarptıkça

papaz suya batar ve boğulur. Sonra, böyle düşünene dönerek, (O,

sihir yaparak, su üstünde gidiyordu. Böylece, sizin imanınızı

bozmak istiyordu. Nalınları çarpınca sihri bozularak battı.

Müslümanlar sihir yapmaz. Allahü teâlâdan keramet istemekten

de haya ederler) buyurdu. Kerametiyle, papazın sihrini bozdu.

Evliya kerametini gizler, göstermek istemez; ama ihtiyaç

duyulunca gösterir. Zaten Evliya durup dururken keramet

göstermez. Bir ihtiyaç hissederse, o zaman elinde olmayarak da

görülebilir.


    Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız.


    HIZLI YORUM YAP

    Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.