Hakem tayin etmek normaldir

Hakem tayin etmek normaldir

Peygamber efendimizin vefatlarından sonra, İslam düşmanları,

Müslümanların arasındaki iman birliğini bozmak istedi. Abdullah ibni

Sebe isimli Yemenli bir Yahudi, Müslümanlar arasında ilk fitneyi

çıkardı. Hazret-i Osman’ın şehid edilmesine, Cemel ve Sıffin

savaşlarının meydana gelmesine sebep oldu.

Bilahare, Hazret-i Ali, Hazret-i Osman’dan sonra halife olunca,

iki taraftan toplam 70 bin kişinin şehid olduğu Sıffin savaşı sonunda,

olayın çözülmesi hakemlere bırakılmıştı. Bazı kimseler hakem

olayına karşı çıkıp, Hazret-i Ali’den ayrıldı. Bunlara “Harici” dendi.

Bunlar her iki tarafa da kötü söz söylediler. Büyük günah işleyen

kâfir olur dediler.

Devlete isyan eden Dahhak bin Kays el-Harici, silahlı adamları

ile bir gün İmam-ı a’zamın yanına gelip der ki:

– Hakem olayının uygun olduğunu söylediğin için tevbe ediyor

musun?

– Siz beni öldürmek için mi geldiniz, yoksa hakkın ortaya

çıkması için mi?

– Maksadımız öldürmek değil, âyet ve hadislerle hakkın ortaya

çıkması için geldik.

– Siz de âyet ve hadisten nakil yapacaksınız ben de. Fakat

kimin haklı olduğunu nasıl anlayacağız? Bir jürinin bizi dinlemesi

gerekmez mi?

– Evet gerekir. Mesela adamlarımızdan şu zat, çok bilgilidir,

bunu hakem tayin edebiliriz.

– Tamam bildirdiğiniz zatı hakem tayin ediyoruz, sizin de buna

bir itirazınız var mı?

– Hayır itirazımız yok, biz de bu zatın hakemliğini kabul

ediyoruz.

İmam-ı a’zam hazretleri son noktayı koyar:

-Tartışmamız bitmiştir. Siz de hakem tayin etmeyi kabul

ettiğinize göre mesele kalmamıştır.

Dahhak ve adamları bu durum karşısında donup kalmışlardır.

Sosyal Medyada Paylaşın:
Sonraki Yazı

BİRDE BUNLARA BAKIN

Düşüncelerinizi bizimle paylaşırmısınız ?

Yorum yazmak için giriş yapmalısın