DOLAR 15,5402 0.39%
EURO 16,2317 0.67%
ALTIN 906,270,51
BITCOIN 454910-2,82%
Adana
24°

AZ BULUTLU

20:21

AKŞAM'A KALAN SÜRE

Mümin, mümin kardeşinin aynasıdır

Mümin, mümin kardeşinin aynasıdır

ABONE OL
19 Şubat 2015 22:00
Mümin, mümin kardeşinin aynasıdır
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Sual: Evliyanın kabirlerine giderek, Allahü teâlâdan bir dilekte

bulunurken, onları vesile etmek, vesile olmaları için onlara

yalvarmak caiz midir?

CEVAP

Elbette caizdir. Maide suresi 35. âyet-i kerimesinde mealen, (Ey

müminler! Allahü teâlâdan korkun ve Ona yaklaşmak için vesile

arayın!) buyuruldu. Bütün tefsirler, vesilenin Allahü teâlânın sevdiği,

beğendiği şeylerden herbiri olduğunu bildiriyor. Nisa suresinin 80.

âyetinde mealen, (Resule itaat eden, Allah’a itaat etmiş olur)

buyuruldu. Bunun içindir ki, İslam âlimlerinin çoğuna göre, birinci

âyet-i kerimedeki vesile, Resulullah demektir. Böyle olunca,

Peygamberleri ve onların vârisleri olan Velileri, salih müslümanları

vesile etmek, onların yardımları ile Allahü teâlâya yaklaşmak caiz

olmaktadır.

Peygambere karşı söylemek, yalvarmak küfür ve şirk olsaydı,

namaz kılanların hepsinin kâfir olması lazım gelirdi. Muhammed bin

Süleyman’ın Eşedd-ül-cihad’da yazılı fetvasına göre, vehhabilerin

de kâfir olmaları lazım olurdu. Çünkü her müslüman, namazda

otururken, Esselamü aleyke eyyühen-Nebiyyü ve rahmetullah

diyerek Resulullaha selam vermekte ve o yüce Peygambere dua

etmektedir.

Kabirleri ziyaret etmekte ve Evliyayı vesile ederek dua etmekte

faydalar vardır. Çünkü, İbni Asakir’in bildirdiği ve Künuz-üddekaık’de

yazılı hadis-i şerifte, (Mümin, mümin kardeşinin

aynasıdır) buyuruldu. Dare Kutni’nin bildirdiği hadis-i şerifte,

(Mümin, müminin aynasıdır) buyuruldu. Bu hadis-i şeriflerden

anlaşılıyor ki, ruhlar, birbirlerinin aynaları gibidir. Birbirlerinde

görünürler. Kabir başında, o Veliyi düşünüp, vesile eden kimsenin

ruhuna, Velinin ruhundan feyz gelir. Hangisinin ruhu zayıf ise,

kuvvetlenir. Birleşik iki kaptaki sıvı gibidir. Yüksek olan ruh zarar

eder. Kabirdekinin ruhu aşağı derecede ise, ziyaret edenin ruhu

sıkıntı duyar. Bunun içindir ki, İslamiyet’in başlangıcında, kabir

ziyareti yasak edilmişti. Çünkü mezarda olanlar, cahiliye

zamanından kalmış olanlardı. Müminler de ölmeye başlayınca,

kabir ziyaretine izin verildi.

Peygamberin veya bir Velinin kabri ziyaret edilince, o Veli

düşünülür. Hadis-i şerifte, (Salihler düşünüldüğü zaman, Allahü

teâlâ merhamet eder) buyuruldu. Bu hadis-i şeriften anlaşılıyor ki,

kabir ziyaret edene, Allahü teâlâ merhamet eder. Merhamet ettiği

kulunun duasını kabul buyurur. Kabir ziyaret edilmez, Peygambere,

Evliyaya tevessül olunmaz sözünün, senetsiz bir düşünce, bir görüş

ayrılığı olduğu meydandadır. (Ben öldükten sonra, hac eden bir

müslüman beni ziyaret ederse, diri iken ziyaret etmiş gibi olur)

hadis-i şerifi, bu inanışı kökünden çürütmektedir. Kabir ziyaretinin

lazım olduğunu göstermektedir. Bu hadis-i şerif, vesikaları ile,

Künuz-üd-dekaık kitabında yazılıdır.

(Kabrimi ziyaret eden, beni diri iken ziyaret etmiş gibi olur)

hadisi, Hucre-i saadeti ziyaret ederek faydalanmayı emir

buyurmaktadır. Onu diri iken ziyaret eden, çok faydalanarak ayrılırdı.

Mübarek kabrini ziyaret edenlerin de, böyle ayrılacaklarını, bu hadisi şerif bildiriyor.


    Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız.


    HIZLI YORUM YAP

    Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.